Samodzielne polerowanie lakieru

Samodzielne polerowanie lakieru

Chociaż szybka warstwa wosku sprawi, że samochód zabłyśnie, to dopiero polerowanie naprawdę sprawia, że farba wygląda atrakcyjnie. Większość kierowców oddaje swój pojazd do specjalistycznych warsztatów, ale możliwe jest też samodzielne polerowanie lakieru.  

Woskowanie a polerowanie

Wiele osób myli woskowanie jako proces, który sprawia, że samochód wygląda dobrze, to gładki, nieskazitelny połysk osiąga się tylko poprzez wstępne oczyszczenie farby przed nałożeniem wosku. Mimo że te dwa terminy stały się wymienne, należy zauważyć, że woskowanie i polerowanie to różne czynności. Lakier nadaje gładkie wykończenie, usuwając zanieczyszczenia spod powierzchni za pomocą materiału ściernego. Pasty zawierają oleje, które warunkują farbę, tworząc połysk, który nie jest możliwy w przypadku wosków. Wosk jest przezroczystą powłoką ochronną, która chroni wypolerowany obszar.

Funkcje polerowania

Produkty do polerowania są znane w wielu terminach, takich jak „środki do usuwania zarysowań”, „oleje do polerowania” lub „środki do czyszczenia farb”. Pomimo różnych nazw, w zasadzie wykonują tę samą pracę, co polerowanie samochodu. Mówiąc dokładniej, do usuwania zanieczyszczeń powierzchniowych, wad i zawirowań stosuje się środki czyszczące. Olejek do polerowania stosuje się w celu poprawy połysku powierzchni poprzez związanie z porami i szczelinami lakieru oraz uzupełnienie żywic, z których wykonane są farby. Jednak obecnie wiele środków czyszczących zapewnia pewne funkcje polerowania i odwrotnie.

Więcej na http://witchcraft.org.pl/polerowanie-i-ochrona/sdbv/polerowanie-samochodu-bez-tajemnic.html >>

Jak polerować?

Pierwszym krokiem jest dokładne oczyszczenie zewnętrznej części samochodu. Musisz pozbyć się wszystkich śmieci, które twój samochód rutynowo zbiera, gdy jest na drodze. Mówimy nie tylko o zabrudzeniach, ale także o oleju, odciskach palców, robakach i wszystkich innych przypadkowych cząsteczkach, które w jakiś sposób przyczepiły się do twojego samochodu. Po umyciu samochodu wypróbuj tę prostą sztuczkę: weź plastikową torbę kanapkową i włóż do niej rękę, a następnie przejedź nią po całej powierzchni samochodu. Plastikowa torba zwiększa wrażliwość dłoni, umożliwiając wyczucie tych drobnych, drobnych zanieczyszczeń, których inaczej nie byłbyś w stanie wykryć. Daje to jasne pojęcie o tym, gdzie znajdują się zanieczyszczenia na zewnątrz pojazdu.

Podczas czyszczenia lub polerowania farby zawsze pracuj w zacienionym miejscu z dala od bezpośredniego światła słonecznego. Pasty i środki czyszczące nie działają dobrze na gorących powierzchniach. Pracuj na jednym obszarze na raz. Większość środków do polerowania nie musi wysychać przed zetknięciem, ale należy postępować zgodnie z instrukcjami producenta. Do nakładania pasty możesz użyć pianki, ściereczki frotte lub podkładki z mikrofibry. Użyj niewielkiej ilości pasty. Małe pocieranie jest zwykle wystarczające, aby wypolerować powierzchnię. Po czyszczeniu farba samochodu powinna być czysta, gładka, wolna od smug i drobnych zawirowań. Teraz dopiero samochód jest gotowy do woskowania. I dopiero tak przygotowana karoseria będzie odpowiednio wyglądać po wszystkich zabiegach.

Previous Sposoby na zamarznięte uszczelki w drzwiach samochodu

Może to Ci się spodoba

Motoryzacja 0 Comments

Wypadki i kolizje drogowe kosztują gospodarkę niemal 50 mld zł rocznie

Poprawa bezpieczeństwa na polskich i europejskich drogach to przede wszystkim kwestia ludzkiego zdrowia i życia, a także wysokich kosztów finansowych. Od 2013 roku trwa realizacja narodowej strategii poprawy ruchu drogowego, przyjęto też

Motoryzacja 0 Comments

Statystyczny polski kierowca traci w korkach 3,3 tys. zł rocznie

3,8 mld zł kosztowały w 2015 roku polskich pracujących kierowców korki w siedmiu największych polskich miastach. Oznacza to wzrost wobec poprzedniego roku, w którym udało się nieco zredukować te wartości. Na statystycznego kierowcę

Motoryzacja 0 Comments

Ceny ropy w przyszłym roku mogą odbić się od dna

W ciągu ostatniego miesiąca cena ropy naftowej na londyńskiej giełdzie spadła o ponad 18 proc. We wtorek za baryłkę trzeba było płacić niecałe 37 dolarów. Analitycy BM Reflex prognozują, że w najbliższych

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź